torstai 21. lokakuuta 2010

Palatossut


Malli Palatossut, mutta palat on neulottu kulmasta kulmaan (kuten liivinsuoja-yritelmät, mutta silmukoita oli enimmillään 16) ja jätin virkatut reunukset pois
Lanka Novita 7 Veljestä (75% villaa, 25% polyamidia, n. 300 m/150 g)
Menekki 45 g
Koko 23 - 25 (tossut venyy joustavan neuleen ansiosta)
Puikot Koon 4 KnitPro pyörö







Ensimmäiset palatossut tehty. Mahdollisissa tulevissa tossuissa haluan kokeilla erilaisia tapoja tehdä neliöitä. Ja aattelin mahdollisesti kokeilla myös virkatuista paloista tehtyjä, kun niihin sais paremmin ja helpommin uppoomaan jämälankoja, näihin neulottuihin tulee ikäviä solmuja...


Typy tykkää näistä kovin ja on nyt nukkunu ne jalassa parii yötä, ni sain vasta tänään punnittua tossut ku neiti ei ollu päivällä piilottanu niitä tyynyn/peiton/sängyn/lelujen alle :)

---------

Mä oon jostain syystä onnistunu taas ostamaan itelleni 2 uutta kerää 7 Veikkaa... Toi Prisma on niin kovin petollinen, ku se on tossa vieressä ja ne langat "huutaa mua ostamaan itteään" joka kerta ku mä meen sinne kauppaan. Mies ei sais päästää mua yksin sinne... Niin ja sovittiin, että meen Tampereen käsityömessuille ja sieltä sit tarttuu mukaan ties kuinka paljon lankoja (mä oon jo suunnitellu ostavani Kauhavan Kangas-Aitalta, Wetterhoffilta, jne kaikkia ihania lankoja....) ja mies meni suostumaan :D

Lankavarasto:

11 515 g + 300 g - 45 g = 11 770 g

2 kommenttia:

  1. Käsityömessut :o! No ne on kyllä vaarallinen paikka (tosin olen itse kahlannut läpi useat ostamatta mitään). Tervetuloa Tampereelle :).

    VastaaPoista
  2. iiiih! Wiltsulla on villasukat jotka ovat ihan samoilla väreillä tehdyt! siistiä! :D

    VastaaPoista