maanantai 27. joulukuuta 2010

Megapostaus.



Joulu on ohi ja mä saan piiiiitkästä aikaa taas esiteltyä teille jotain. Oon siis saanut jotain valmiiksi vaikka se on tuntunu vähän vaikeelta viimeaikoina :) Mä oon kyllä saanut aika monta uutta työtä alotettua, mutta siitä ei tietty oo blogin kannalta mitään hyötyä, kun en viitti jatkuvasti esitellä keskeneräsiä tekeleitä. Viime käynnin jälkeen lankavarastoon on tullu pientä lisäystä, mä ostin 100 g huopuvaa villalankaa jos vaikka saisin tehtyä niistä yhet tossut itelleni, sitten joulupukki toi mulle 100 g Regian sukkalankaa ja sen lisäksi palatessani töihin äitiyslomalta (tosin osa-aikaseksi vaan) löysin duunipaikan kaapista 96 g sinne jäänyttä sukkalankaa (tiesin kyllä niiden olemassaolosta, mutta en tiennyt että kuinka paljon sinne sitä lankaa jäi).

-----

Koiran Talvitamine

Malli Oma (muunnelma Stitch'n Bitch, Neulojan käsikirja -kirjassa olleesta ohjeesta; pääkalloon hain apuja kirjasta Son of Stitch'n Bitch, Neulo ja virkkaa elämäsi miehelle)
Lanka Novita Isoveli (75% villaa, 25% polyamidia, n. 130 m/100 g), Novita 7 Veljestä (75% villaa, 25% polyamidia, n. 300 m/150 g) ja Heijastinnauhaa (1,5 mmleveää, ostettu Ogelin Lankamaailma Nordiasta)
Menekki 169 g
Koko Ranskanbulldoggi
Puikot Koon 6 pyöröpuikko ja koon 7 sukkapuikot



Kaveri pyysi mua tekemään koiralle villapuvun talveksi ja etsittyäni valmiita ohjeita (löytämättä yhtään hyvää) päätin yrittää soveltaa yhdestä ohjeesta oman version.  Mä laitoin sekaan vähän heijastinnauhaa ja tein takin konepestävästä langasta. Koiran omistajat vaikuttivat tyytyväisiltä :) (Kuvassa jossa koira on mukana ei oo vielä kuviota eikä heijastinta, kun piti tarkistaa että tekele on oikeen kokonen ja että tassujen aukot on oikeessa kohdassa).

-----

Palatossut


Malli Kahdeksan neliön palatossut (muokattu sen verran, että palat on neulottu sileästä neuleesta)
Lanka Novita Wool (100% villaa, n. 135 m/50 g), Novita Nalle (75% villaa, 25% polyamidia, n. 260 m/100 g) ja joku Anttilasta vuosia sitten ostettu akryylilanka
Menekki 74 g
Koko Mies
Puikot Koon 3 puikot ja koon 3 virkkuukoukku




Näistä tossuista piti tulla joululahja mun isälle, mutta en saanu niitä valmiiks ajoissa. Isä saa siis uudenvuodenlahjan :) Pitää vaan toivoa, että koko on sopiva. Kuvista varmaan huomaa, että mun koon 38 jalalle noi on "pikkasen" liian isot. Toisessa kuvassa näkyy kaikkien lappujen värit ja toisessa ne muistuttaa ehkä enemmän niitä tossuja mitä ne on...




-----


Näiden lisäksi lankaa on kulunut muutenkin. Sitä on kulunut esim. miehen tekemän joululahjasinapin (siis annettiin sitä kummitytön vanhemmille, mun vanhemmille, miehen vanhemmille jne) "paketointiin" eli lankaa liimattiin purkkien pintaan. Niihin käytettiin erilaisia punasia lankoja (menekki yht. 4 g). Sen lisäks muutama joulukortti sai himpun punasta lankaa (menekki 2 g). Ja sit oon pitkästä aikaa heittäny niitä kaikkein lyhimpiä langanloppuja roskiin (mun sydän itkee, kun joudun heittämään lankaa pois, mutta en oo vielä keksinyt että mitä niille 1-5cm pitkille pätkille vois tehä - näiden menekki yht. 2 g)

-----

Lankavarasto:

13 265 g + 100 g + 100 g + 96 g -169 g - 74 g - 4 g - 2 g - 2 g = 13 310 g


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti