keskiviikko 29. syyskuuta 2010

Sammal-kauluri


Malli Kirjasta Neulo. Virkkaa. Kirjo. Jämälangasta!
kansikuva
Lanka Kaikenlaiset villa, sekoite tms langat joita löysin vihreinä, ruskeina ja vähän sinisenäkin (neuloin samanaikaisesti 5 tai 6 langalla, riippuen vähän lankojen paksuuksista)
Menekki 198 g
Koko yläseunan leveys n. 20 cm ja alareunan leveys n. 35 cm
Puikot
Koon 8 pitkät puikot ja koon 10 sukkapuikot
Mulla ei ollu ohjeen mukasia puikkoja, ois pitäny luoda silmukat koon 15 puikolla (mä olin luova ja käytin kahta koon 8 pitkää puikkoa) ja itse työhön ois pitäny käyttää koon 12 sukkapuikkoja ni koska mulla ei ole sellaisiakaan, niin päätin sit tehä työhön vähän enemmän silmukoita ja käyttää koon 10 sukkapuikkoja. Jokatapauksessa työstä tuli mun makuun ehkä turhan tiukka, käyttöön se kyllä pääsee, mutta jos joskus tulevaisuudessa teen toisen niin käytän varmaan oikeen kokoisia puikkoja ja teen siitä huolimatta enemmän silmukoita.


Tää oli myös kiva työ, koska langan ulkonäkö muuttui kokoajan koska käytettävät langat vaihtuivat. Tähän pystyi myös käyttämään ihan tosi lyhyitäkin langanpätkiä. Mä en jaksanu päätellä lankoja jokaisessa langan vaihtumiskohdassa, joten työnsin vaan lopuks solmut nurjalle puolelle piiloon ja toivon, että ne pysyykin siellä. Ja jos eivät jostain syystä jossain tilanteessa pysykään, niin ne on helppo työntää sinne takas vaikka ihan vaan sormilla, ei tarvii neulaa tai muitakaan apuvälineitä :)

--------

Lankavarasto:

11 844 g - 198 g = 11 646 g

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti