sunnuntai 5. syyskuuta 2010

Eriparisukat ja kirjoneulesukat

Eriparisukat

Malli
Muokattu -Magdalena-:n sukkaohjeesta
Lanka Novita 7 Veljestä
(75% villaa, 25% polyamidi, n. 300 m/150 g) ja 7 Veljestä Jättiraita (75% villaa, 25% polyamidi, n. 300 m/150 g)
Menekki 101 g
Koko n. 38
Puikot koon 3½ sukkapuikot









Nämä sukat saivat inspiraationsa -Magdalena-:n sukista, mutta muokkasin ohjetta himpun verran eli aloitin neulomisen 44 silmukalla ja tein joustimen 2o, 2n -periaatteella. Joustimen jälkeen lisäsin silmukoita niin paljon, että niitä oli yhteensä 52. Kuvioraitaakin on muokattu hitusen. Oma kuvioni kulki 13 silmukan jaksoissa, tarkoittaen siis sitä että tämän kuvion sijaan käytin tällaista. Raitalankana mulla oli jättiraitaa ja en sitten laiskuuttani jaksanut tehdä sukista samanlaisia. Ihan kivat eriparisukat kuitenkin. Nämä oli muuten myöskin mun elämän ekat tiimalasikantapäiset sukat, siihennähden oon aika tyytyväinen jälkeen (näytin kuitenkin rei'ille vähän neulaa ja lankaa).


Kirjoneulesukat

Malli -Magdalena-:n kirjoneulesukat
Lanka Novita 7 Veljestä
(75% villaa, 25% polyamidi, n. 300 m/150 g) ja 7 Veljestä Raita (75% villaa, 25% polyamidi, n. 300 m/150 g)
Menekki 123 g
Koko n. 42
Puikot koon 3½ sukkapuikot









Pakko ihan ekana myöntää, että mä ostin näihin sukkiin uutta lankaa 300 g. Mutta toisaalta mies ei ehkä ois halunnu itellensä mun muita 7 Veikka-värejä, kun tarjolla ois ollu hempeen turkoosia, vaaleenpunasta, jättiraitaa missä oli pinkkiä ja lilaa yms. Nää on ehkä vähän soveliaammat tolle mun ukolle sen omasta mielestä.

Nää on tehty muuten ohjeen mukaan, mutta lisäsin resoriin muutaman kerroksen (ja tiimalasikantapäille on taas näytetty neulaa ja lankaa).

Lankasaldo siis tänään 11 469 g + 300 g - 123 g - 101 g = 11545 g (jäätiin siis plussalle edelliseen saldolaskelmaan verrattuna vaikka sain tehtyä 2 uutta työtä valmiiks).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti