maanantai 1. helmikuuta 2010

Dominotilkkuja


Tarkoitus ois väsätä jämälangoista domino-tekniikalla torkkupeitto olkkariin.

Noita jämälankoja on kertynyt ihan suunnaton määrä ja oon jotenkin yrittänyt keriä niitä samansävyisiin keriin (paitsi poikkeuksena mustat ja harmaat ovat samassa kerässä). Olen laittanut kaikki eripaksuset langat reteesti vaan samaan kerään, tuleepahan elävää pintaa :)

Lopussa pitää sijottaa solmut jotenkin vaan toiselle puolelle peittoa ja sitten palojen kiinnittämisen jälkeen tehä takapuolelle joku erilainen tausta. En vaan vielä tiedä että teenkö sen kankaasta vai neulonko/virkkaanko langasta.

Yhen palan silmukkamäärä on mulla alussa 51 s. Ja oon neulonut 9 palaa yhdellä sävyllä. Tollasen 9 palasta koostuvan osan koko on ehkä n. 30cm x 30cm. Tää voi olla vähän tällänen ikuisuusprojekti, mutta haluisin kuitenkin ottaa kuvia tän edistymisestä, joten ainakin yks keskeneräinen työ tulee viihtymään täällä kuvissa pitkään :)

2 kommenttia:

  1. Lisäsimpä itseni oikein viralliseksi lukijaksi kun tuolla toisaalla matonkudematoista juteltiin ;) Ihana että sulla riittää virtaa käsitöihinkin ..musta tuntuu että nämä kaksi jaloissapyörijää antaa äitin tehdä kaikkea muuta ku istua rauhassa sohvalla kutimet kädessä 8)

    VastaaPoista
  2. Tervetuloa :)

    Mä oon toistaiseksi hyödyntänyt ajan töissä ja esikon nukkuessa käsitöihin, vielä ei tietty oo tietoa kuinka käsityöt suttaantuu kun kakkonen syntyy. Kovasti pidän peukkuja, että edes jotenkin onnistuisi tämä rakkaan harrastuksen jatkaminen...

    VastaaPoista